Monday, April 18, 2011

Taman Dapur

Hari ni letih sungguh bila balik dari kerja. Bukan sibuk sangat pun tapi ada beberapa problem kat workplace yang menyebabkan terasa 'stress'nya sampai sekarang. So, untuk tidak mahu terus fikirkan pasal problem tu kenalah cari sesuatu yang lain...
Saya ke belakang rumah. Ingat nat jenguk kain di ampaian. Ternampak pulak pokok-pokok yang hubby tanam. Hmm...tengok pokok cili banyak yang dah tumbuh dan berhasil. Kira nak masak memang ambil cili dari pokok sendiri saja. Mudah & free saje. Nak tunggu tomato & bendi pulak. Belum menjadi lagi..



Pokok daun pandan pun kali ni tanam menjadi. Sebenarnya dah banyak kali cuba tanam pokok pandan tu, tapi asyik mati je. Yang menjadi ni entah kali yang ke berapa. Alhamdulillah..hari tu buat bubur, serawa pisang, nasi lemak, pulut sekaya semua guna daun pandan sendiri. Tak payah minta2 lagi kat Alis belakang rumah..



Pokok-pokok lain yang ada..daun kari, serai & limau purut. Pokok limau purut tu bawa dari rumah lama. Bila ubah kat sini makin subur & tinggi tumbuhnya.




Memang seronok & lega rasanya tengok pokok2 ni....
Ok nak mula memasak untuk dinner pulak..bye!


P/S : Its Hanim's birthday today. HAPPY BIRTHDAY HANIM..may Allah bless u always & have a great day!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...