Friday, August 13, 2010

Juadah Ramadhan

Alhamdulillah dah masuk hari ketiga Ramadhan...semalam tak sempat nak online. kerja. di samping najmi & angah yg demam pulak semalam. angah cuba berpuasa tapi kurang air agaknya. jadi dia berbuka masa balik semalam jam 2 petang.
Syukur atas nikmat rezeki yang dikurniakan Allah. Semalam jiran bagi agar-agar gula merah dan pajeri nenas. dapat bubur kanji pulak yang pakatan surau buat.jiran sebelah pulak bagi kurma sekotak. jadi semalam hanya goreng cucur udang berkuah kacang, masak sayur lemak kobis campur jagung & goreng ikan kembong.
Lepas berbuka, kenyang dengan bubur kanji dan cucur udang. nasi pun makan lepas terawih. tak larat nak makan sebenarnya bulan2 posa ni...apapun Alhamdulillah Syukur sempurna 2 hari berpuasa dan terima kasih kepada yang sudi memberi juadah berbuka...

my cucur udang...

Cucur udang ni guna tepung gandum, sebiji telur, garam & serbuk kunyit sedikit.bancuh dengan air agak2 tak cair & tak pekat sangat. kemudian tambahlah kucai & tauge & udangnya....goreng sehingga kuning/garing. simple je kan!
Hubby bulan posa ni suka sangat makan cucur udang. kalau tak buat dia akan pergi beli kat bazar Ramadhan. tapi biasalahkan yang dijual ada yang sedap ada yang tak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...